24 mei 2010

verkenning TT : basis afstand

Met 5 aan de start : Sabrine, Geert, Eddy, Ronny en ikzelf.
Om 8 uur 30 bij mij op de parking gestart om de kilometer tellertjes terug op nul te zetten aan de Panorama.
Let's go !
Voor drie van de vijf een eerder zware bedoeling en dan ook na kennis te hebben genomen van hun te bepijlen afstand de baan ingekort naar huis.
Wat voor onzen Eddy een zondagse familie trip bleek was voor mij de ideale mtb toerrit.
Mijn HF A op 134 en M op 169 bpm.
Een 1610 kcal verbruikt.
Maar wat voor iedereen belangrijk is dat de basis toer 42 km bedraagd en 855 hoogtemeters aantelt.
We reden er 2 uur 45 min over , wat een gemiddelde van 15,1 km/uur betekend ( max reed ik 48,4 km/uur )
Ons hoogste punt lag op 150 meter hoogte en het laagste op 16 m boven de zeespiegel.
Het was zondag morgen en het duurde tot aan de Vierschaer , na ongeveer 18 km vooralleer ik het doorgat dat mijn vering toestond.
Dit ondanks het feit dat een uitstekende steen mij holderdebolder deedt gaan na ongeveer 7,5 km had ik het toen nog niet door dat die vering mij het gelapt had.
Allé geen noemenswaardige blessures er aan overhoudend teken we voor volgende zondag voor verdere verkenning.
De twee lussen van beiden 20 km moeten de afstand kompleet maken.
Waarschijnlijk zullen de lussen over twee ritten verdeeld worden om iedereen de kans te geven het parcours te verkennen en te leren kennen.
Zij die present tekenen voor volgende week zondag kunnen mij via deze weg hun aanwezigheid melden en of direkt op mijn gekend mail adres of telefoon of gsm of ...
De start zal wellicht terug op 8 uur 30 of 9 uur zijn , afhankelijk van waar we starten.
See you next week !
Sportieve mountainbike groeten !
 
ps : wie flyers of affiches moet hebben kan die bij mij afhalen