02 maart 2009

Rit 01 maart '09

Beste collega’s coureurs.  Voor wie het niet wist, gister was het Kuurne-Brussel-Kuurne, en ge moogt zeker zijn ‘t was ferme paté zulle.  Aan de kerk, Johny, Yves, Thierry, Bart2 en ikke.  Thierry mocht het parcours kiezen en ja....ook het tempo.  Samen met Bart werd er dus vanaf het begin een stevig potje rond gedraaid, langs Escanaffles, Avelgem, Heestert, Zwevegem, Anzegem, waar we ter hoogte van de Heirweg (Anzegem) Johny zijn kwijtgespeeld.  Dan richting Wortegem, Waregem, Nokere berg  enz...  Voor wie er nog aan twijfelt, Bart en Thierry bepaalden het tempo, Yves en ikzelf mochten volgen.  Ik was al blij dat ik dit kon dus vraag me niet langs waar we zijn teruggekomen.  Gelukkig viel Bart nog eens plat, al duurde het wel lang eer die band wilde leeg lopen!  Na deze meer dan verkwikkende adempauze kon ik het parcours weer volgen...Wortegem, Anzegem met een wel verdiende duik naar beneden in Gijzelbrechtegem al hadden ze daar natuurlijk net die spoorweg dicht gedaan.  Toch blij terug in Kluisbergen te arriveren.  Wat begon als een ochtendritje eindigde dus in een rit van bijna 80km (voor Bart een stuk of 45 meer) met een gemiddelde van 30,4 km en 370 hm.  Ik hoop maar dat deze cijfers niemand afschrikken?!

Bij wel en wee, tot volgende zondag!

Patrick