22 april 2007

Zeewieties : superSteve

Steve stunt is nog niet met pensioen , ben deze morgen met hem gaan mtbk'en in Waregem.
Afgesproken met Steve en Jacques om vandaag onze eersten zeewieties te rijden. Steve had
2 tgv meegebracht om ons uit de wind te zetten. Eerste 10km op het gemak en dan werd de
gaskraan goed opengezet. Beneden aan de Patersberg aan de 1ste bevoorrading bleek dat
ons gemiddelde 24km/u was mede door de goed berijdbare omloop en toch hier en daar wat
asfalt die helemaal niet stoorde , we hadden trouwens 100km in het vooruitzicht. Jacques koos voor de
75km  Na ongeveer 50km was de benzine volledig op , juist in de heuvelzone met oa Ronse en Kluisbergen.
Weer eens gemerkt dat ik geen marathonman ben , maar beter achter de tennisballekes kan
lopen, zal wel met de spiervezels te maken hebben. Een 10km eerder geweigerde energieboost
zakje van Steve , bleek meer dan welkom. Suiker zat er zeker in , mijn handen bleven aan mijn
stuur plakken en de bijen vlogen rond mijn hoofd. Tot aan de bevoorrading van 60km in ralenti
gereden, toen er opeens weer naft in de tank zat en volle bak doorgetrokken met Steve om onze
2 tgv's wat achter te laten. Tegen de laatste bevoorrading waren ze er terug met vleugels.
Gezien de krampen bijna in aantocht waren , wijselijk besloten om de laatste 18km cooling down
naar Waregem te rijden met nog enkele mooie privé bostroken, waar Nico Eeckhout mij voorbijvloog.
Steve en de tgv's had na de laatste bevoorrading niet beter gevonden dan mee te rijden met
enkele chronorijders, rond de 40km/u op asfaltstroken , wijselijk niet meegereden.
Steve nog tegengekomen in Anzegem , dacht dat hij stond te zwaaien langs de kant , maar hij
had zijn crank in zijn handen(teveel power vandaag ?) fiets hersteld en Steve heeft mij nog
uit de wind gezet tot in Waregem waar we Bart nog zijn tegengekomen aan de dopingcontrole.
102,5km met een avs van 21,8km/u, naar verluid rond de 1300hm.
 Voor mij een heel aangename fiets(voormid)dag voor herhaling vatbaar, de uitdaging van
een marathon (+80km) spreekt mij aan. Ooit rijd ik er een zonder lege tank onderweg.
Dromen mag altijd.


Use Messenger to talk to your IM friends, even those on Yahoo! Talk now!