20 april 2007

Waregem

Sportvrienden,
Daar ik zondag absoluut de 150km. naar West-Vleteren wil meenemen met de Guînesrijder (tempo zal deugddoen na het lentefeest van Emma de zaterdag) heb ik besloten om vandaag (vrijdag tijdens mijn dag verlof) de 100 (waren er 92) km. te rijden. Hierbij met gemengde gevoelens teruggekeerd. Er zit nogal wat "baane" in den tocht, maar ik moet er ook bijvermelden dat er 5 privé-passages inzatten, die ik niet kon gebruiken+ van het deel in het Kluisbos staat er nog "nada" uitgepijld. Maar mits een beetje parcourskennis er toch een stevig tochtje van gemaakt. Wel zit er lekker klim-en daalwerk in wat wel zorgt voor het verzadigde gevoel bij thuiskomst...... Grootste minpuntje voor mij was dat het stuk uit de rode bloso-route van kluisbergen in de 100 km. zit (Lamond---> uitgespoelde afdaling met die 2 draaipoortjes), als ze daar met toertochtrijders en de chronos samen doorheen moeten zal er volgens mij nogal wat vloek en ander werk bijkomen? Alsook opnieuw de strook vanaf Berchem richting Melden die opnieuw, zoals andere jaren nog steeds zeer saai blijft. Anders mooie klimmen, al was het met de voorlopige bepijling niet allemaal even duidelijk: zo vraag ik me nog af of de patersberg er eigenlijk inzat--> ik heb hem er alvast bijgenomen (al was het maar om toch even het "flandriengevoel" te krijgen ;-)  Aan degenen die hem zondag rijden alvast een ammusante tocht toegewenst, en eens lekker sterven op de soms blijvend durende klimmekes.......
PS: ik had de kluis alvast gehouden voor het einde (was wel onbewust--> ingepikt ter hoogte van Waarmaarde en algauw bleek dat we daar de verkeerde kant uit gingen.) en het lukte me ook nog om wat te spelen in het bos dus....
Groeten, Bjorn.