27 juli 2010

Rik zit met Pieter in zijn kop

Voor ons was het een groots fietsweekend, eerst de toerrit te Tienen (155km) met s'avonds de On2wheels BBQ, gelegenheid te over om onze calorie-voorraad terug aan te vullen. Twas echt lekker , en tis bewezen we moeten niet noodzakelijk zatte praat uitgaan opdat het plezant zou zijn !
De zondag zijn we kalm begonnen maar het werd (weer) een straffe rit 77km met avs 30,8 (richting aubert en zwevegem). De deelnemers Eddy (terug uit het hooggebergte) Patrick Yves Bart1 Thiery Stijn Pieter en Rik.
Jullie gaan het me wel vergeven dat ik weeral een beetje persoonlijk word, maar ja de fiere papa zit met een paar beelden van Pieter in zijn kop. Eerst dat beeld waar we in groep aan 35 km rijden en Pieter 100 m achterop geraakt was en het gat dicht reed met Eddy in zijn wiel. Dan verschiet ik als we thuis komen en ik zijn fiets ophang : blijken zijn voorremmen te slepen en nog geen klein beetje (bevestigingsbout was los gekomen).
Maar helaas zit er nog een beeld in mijn kop : die kleine val van Pieter met mogelijke grote gevolgen, gelukkig is het goed afgelopen. Er treft hier zeker niemand enige schuld, maar we moeten als groep toch nog meer anticiperen als we gevaarlijke situaties zien !
 
Volgende week zitten we in Voeren en verkennen we de bergzone van de Amstel Goldrace een keer eentwa anders, tot later