04 mei 2009

La Tournaisienne

Gezien ik vrijdag andere verplichtingen had, op zaterdag ‘La Tournaisienne’ gereden.  De 150 km over een 16 tal hellingen waarvan de meeste door ons allen gekend.  Le Saule Pendu was een stevig brokje op kasseien net voor de Maintvault.  Dit ommetje moeten we zeker eens maken.  Op Les Hauts hadden ze er ook opnieuw de kasseirug tussengelast onder de naam ‘Le beau site’.  Veel tijd om naar het ‘beau’ te kijken had ik niet, maar straks ben ik Bart nog dankbaar dat hij me in het voorjaar deze zijde van de bult leerde kennen.  Als afsluiter de col de Jubaru en de St Aubert alwaar de zoveelste knappe foto van een On 2 Wheeler werd genomen. (www.firstfotofactory.com met nr 3300) .  Je zal het maar meemaken.  De rit beëindigt met een 28,4 gemiddelde, wat mij beteft waaauw, en zeker voor herhaling vatbaar.  Zondag een 40-tal km met de zoon gereden, zonder regen en beide in On2Wheels plunje!  Volgende week communiefeest,....de gevolgen daarvan mag je raden. Patrick