11 november 2006

Joost : winter slipgevaar.

Zondagochtend, half acht,


Ik ontwaak, glip stilletjes uit bed om mijn vrouw niet te wekken en verdwijn
in alle stilte in de badkamer. Eenmaal in mijn rennersoutfit, ga ik op m'n
tenen naar de garage om de banden van mijn fiets op te pompen. Bij het
openen van de garagepoort slaat de ijskoude sneeuwregen me in het gezicht.
Alhoewel ik al erger heb meegemaakt , besluit ik toch maar eerst naar het
weerbericht te luisteren op de radio. De weersvoorspelling is dramatisch:
sneeuw, ijzel, hagel, stormwind... Uiteindelijk besluit ik maar terug te
gaan slapen. Ik kleed me uit en, terug in bed, kruip ik dicht tegen mijn
vrouw haar rug aan en fluister: "Het is verschrikkelijk slecht weer!" Waarop
mijn vrouw, half slapend, antwoordt: Kan je geloven dat mijn man dáárin is
gaan fietsen!"

_________________________________________________________________
Get back at your best friend for publishing your picture!

http://spaces.live.com/default.aspx?page=Ed01&ss=False