04 juli 2009

Laatste verslag uit de Alpen

Om 5u uit de veren, stevig ontbijt, fietskleren aan, eten en drinken en een dikke laag zonnecreme, en klaar waren we om jawel met de fiets richting start te vertrekken. Rond 7u50 was het onze beurt om met volle plankgas Glandon te vlammen. Na opngeveer 2 u fietsen lag die al achter ons. Schitterend landschap trouwens, precies een aards paradijs maar nu versierd met een ganse ketting kleurrijke pakjes! Na een gevaarlijke afdaling (paar in de ziekenwagen beland) en een stuk vervelend vals plat begonnen we aan de Telegraphe. Constant 7 a 8 procent omhoog wel te verstaan. Een kleine duik naar Valloire om dan aan het monster van den Galibier te beginnen. Man wat is die klim lang, en hoog! Eenmaal aan de top, topch even achter me gekeken om mijn prestatie te bewonderen. Ahja, der lag hier zelfs nog sneeuw! Maar vergis je niet de temperatuur was veel te warm.
Na de Galibier een lamge afdaling richtijn voet L'Alpe d'huez.. De eerste em zwaarste km gingen nog goed, wat daarna kwam was karakter. Ik ging nog een 7 a 8 km per uur omhoog maar geloof me vrij zelfs aan dat tempo rijd je er voorbij! Ik heb dus den arrivee gehaald na een tocht van 9u40 (incl tankbeurten) en krijg daarmee zoals vele andere nen diplome d'argent! Voor de statistici: 175 km, 4810 hm, 19,2 avs! Voila On2wheels boven, wie is de volgende die deze uitdaging aandurft!
Tot een dezer! Patrick
Sent via BlackBerry offered by Proximus