28 maart 2011

Rik: zondag 27/03

De kerk heeft veel on2wheelers zien passeren, denk ik, eerst de MTBers die al het parcours voor de toertocht aan het samenstellen zijn, ja tzal nu wel prachtig zijn om te MTBen : droog en nog geen embetante netels en bramen .....  . Maar ik blijf toch kiezen voor de koersfiets (al meer dan 35 jaar en dat zal niet meer veranderen), en het was weer super vandaag. Naar het schijnt zijn eerst nog Patrick en Eddy aan de kerk gepasseerd ze wilden het op hun gemak doen en zijn voor 9 uur vertrokken, eigenaardig ....  als er één rit is waar we gezamelijk en elk op zijn tempo kunnen rijden is het wel de E3 prijs : na ieder bergje of bevoorrading wordt er zowiezo gewacht en tussenin zijn er wel andere groepjes waar je kan aanpikken. En bergjes waren er genoeg : Edelare La houppe berg stene Boigne Eiken Taaien Kapel Paters Kwaremont en Kluis. En dit hebben ik gereden met Yves Thierry Rutger (de pittige nieuweling) Stijn Pieter.  Eenmaal ik mijn draai gevonden had, heb ik er goed van genoten, het stak op geen bergje meer, Stijn had last van zijn 3 dagen en vooral nachten te Parijs en is vroeger afgedraaid, Yves heeft zijn forme van zijn leven kunnen demonstreren en Rutger en Thierry het pure talent. Kortom twas prachtig : 104 km 26,7 avs
En Lut heeft ook haar toertje gedaan :  75km en ook onze 3 bidons afgehaald aan de start van den E3 toer !!